پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم
سرخط خبرها

۴ معضلی که در صدر مطالبات شهروندان مشهدی قرار دارد

  • کد خبر: ۱۷۴۳۸۴
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
۴ معضلی که در صدر مطالبات شهروندان مشهدی قرار دارد
معضلات شهروندان مشهدی گستره وسیعی دارد اما چهار موردش برای آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش شهرآرانیوز، سخن‌گفتن از مشکلاتی که گریبان‌گیر حاشیه شهر است، هیچ‌وقت در قالب یک یادداشت نمی‌گنجد. در سال گذشته، در همه گزارش‌های مردمی سعی کردیم تا حد امکان صدای مردم را به گوش مسئولان برسانیم. همه تلاشمان هم این بود که محله‌ای در حاشیه شهر از چشممان دور نماند.

بیشتر معضلاتی که شهروندان در حاشیه شهر و به‌ویژه نوار مرزی مشهد با آن درگیر هستند، بلاتکلیفی‌ها درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح محلات است؛ گلایه‌ای که شاید خیلی دیر به گوش مسئولان ذی‌ربط، نیروی انتظامی و بهزیستی می‌رسد. معضل جولان معتادان متجاهر در شهر، به‌ویژه در حاشیه شهر، از خلأ قانونی رنج می‌برد. وجود این خلأ باعث می‌شود اگر جمع‌آوری هم صورت گیرد، دوباره پس از چند روز با تجمع معتادان در همان پاتوق‌های سابق، استعمال موادمخدر متولد می‌شود.

سرقت‌های خرد دومین معضل حاشیه‌نشینان و محلات کم‌برخوردار مشهد است. وجود این معضل همیشه پای ثابت تریبون‌های مردمی صفحه صدای مردم است.

سومین معضلی که مردم در این محلات با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، زمین‌های رهاشده متعلق به سازمان‌های دولتی یا شخصی در شهر است که به محلی برای بزهکاری اجتماعی تبدیل شده است. پیگیری‌های ما در همه این موارد و معضلات که عموما وجهه اجتماعی به خود می‌گیرد، نیازمند عزم جدی و هماهنگی و همراهی متولیان اجتماعی شهر است.

چهارمین معضل هم که در حوزه فرهنگ ترافیک و فرهنگ شهروندی همیشه به گوشمان می‌رسد، گره‌های ترافیکی شریان‌های اصلی شهر است. از یک سو خیابان‌های شهر گنجایش این حجم رو به افزایش خودرو را ندارد و از سوی دیگر اجرای سیاست‌های کاهش خودرومحوری به‌درستی اجرا نمی‌شود تا مدیریت شهری بتواند با ایجاد پروژه‌های انسان‌محور اقداماتی را در راستای رفع گره‌های ترافیکی انجام دهد. در عین حال، همه تلاش ما در این یک‌سال حول حل مشکلات مردم بوده است. امیدواریم در این مسیر همچنان همراه ما باشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->